Extramatte & husse!

När min matte och husse är på resa så brukar jag bo hos moster Magga. Hon bor i ett blått hus i Sandviken med fin trädgård och en fin uteplats under tak, där trivs jag. Hon motionerar mig flera timmar varje dag, kanske för att hon göder mig en hel del...? Hon är hemmafru så hon gör mig sällskap hela tiden, jättekul. Hennes man gömmer godis till mig och det är så roligt. Jag ska nog vara där en helg snart igen då husse och matte och barnen ska ut på en liten utflykt över en helg.

Det kommer alltid någon dit och hälsar på, det tycker jag om, när jag får hälsa på nya människor. Mattes morbror Lennart brukar komma dit och fika och han är kul. Morbron Lennart hade hand om mattes förra katt: Sture, förut när han levde. Lenart är nog mer en kattmänniska. Sture gick bort för ett par år sedan, han vart 19år. Sture älskade kaffe, vitlök och läppglans har jag hört..
När jag följer med matte och husse till jobbet så brukar jag få - om jag har tur - slicka i mig latte-slatten :)

Här är Sture, världens bästa katt var han tydligen:




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

HILARIUS - Elvis

En blogg om mitt liv som hund! Jag är en Lagotto romagnolo och jag heter Hilarius, eller Elvis som matte och husse kallar mig. Välkommen!

RSS 2.0