Bada & simma!

Jag bara älskar att få bada och simma. På våran gård där jag bor så har jag en egen brygga och en å att simma i, vilket jag gör så fort jag kan... Men matte och husse har kommit på att om dom sätter mig i en löplina så kan jag inte smita ner och bada. Dom ursäktar sig med att jag kan drunkna om ingen har koll på mig när jag bada, höh.
När jag har badat i ån så vill matte duscha mig i mitt badrum med shampo och balsam, hon vill att jag ska vara ren och säger att hon är rädd om mina lockar... Dom där lockarna som har börjat att tova sig nu på bröstet :C När jag inte kan lufttorka så blir jag fönad av mattes hårfön, det är nästan lika härligt som att simma. När matte fönar sitt hår blir jag så avundsjuk och sitter och försöker se ledsen ut vid hennes fötter i hopp om att hon ska föna mig... ibland får jag lite fön på mig och då njuuuter jag.

Jag gillar, nej: ÄLSKAR att bli dammsugen med! Jo, det är sant, det är sååå skönt och roligt. Så fort det ska dammsugas så är jag där som en raket och lägger mig framför munstycket. Thats me!


Jag har även börjat få hänga med på korta cykelturer nu, oooj vad det är kul. Jag ska snart få en sele så att jag inte drar med halsen, skönt. Jag försöker  att spinga "fot med cykeln" men det är svårt då jag vill rejsa ikapp med den :)

Andra saker om jag älskar är att få ett märgben, mumsfilibabba vad det är gott. Det kan jag ligga och gnaga på i timmar, jag blir helt slut... men gott är det och tänderna känns rena sedan :)

Sköna mattan!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

HILARIUS - Elvis

En blogg om mitt liv som hund! Jag är en Lagotto romagnolo och jag heter Hilarius, eller Elvis som matte och husse kallar mig. Välkommen!

RSS 2.0